Dansk Motoroptimering

Find Din Bil Her

Motoroptimering

For at gøre det enkelt så har vi opdelt de mulige optimeringer i forskellige stage.

Nedenfor er en kort beskrivelse af, hvad de forskellige stage involverer (kan variere lidt afhængigt af bil / motor)

Stage 1 OBD – Softwareoptimering;

Med Stage 1- OBD Softwareoptimering justerer vi et antal parametre i i bilens styresystem (ECU) via bilens OBD udtag. Vi opgraderer tænding, brændstof, ladetryk mm. for at udnytte motorens fulde potentiale. Forskellige værdier tilpasses individuelt for at finde den helt rette opsætning. Stage 1 er den mest populære motoroptimering. Det omfatter kun et software indgreb, der er tilpasset et resultat baseret på bilens data, hvilket giver en klart mere fleksibel motor. Denne type motoroptimering passer til dem, der søger en smidig optimering som giver effekt uden at skulle foretage fysiske indgreb. Stage 1 optimering kan altid omprogrammeres tilbage til fabriksindstilling. Motoroptimering tager ca. 1-4 timer afhængigt af bilmodel.

Stage 2 OBD/BOOT – Softwareoptimering (+ udstødningssystem og luftfilter)

For dem, der ønsker lidt mere pulver end stage 1, er det muligt at tilbyde stage 2 til udvalgte bilmodeller. Visse modeller er allerede forberedt fra fabrikken, med indsugning samt udstødningssystem som kan øge motorens effekt yderliggere. Ønsker du en Stage 2 optimering så skal du skifte dit luftfilter til et sportsfilter. Udstødningssystemet skal også udskiftes for at få størst mulige effekt. Vi tilbyder IKKE montering/installering af dele til Stage 2. men kan henvise til rette forhandler. Efter montering af filter og udstødningssystem, sker Stage 2 optimeringen. 

Kontakt os for mere information om effekt, pris og muligheder.

Stage 3 OBD/BOOT – Softwareoptimering (+ opgradering af hele motorrummet)

Med Stage 3 går vi yderligere et skridt videre. Her er det en masse hardware, der skal udskiftes så som turbo, højtrykspumpe, intercooler, tændrør osv. Hvis ydeevne er det vigtigste for dig, så vil du helt sikkert ikke blive skuffet med Stage 3 optimering fra DMO. Her går vi hele vejen og bilen bliver transporteret til Sverige hvor vi skubber grænserne til maks. Effekten er skruet helt op så du kan udnytte dyret du ikke vidste eksisterede, fuldt ud!

Kontakt os for mere information om effekt, pris og muligheder

Vi har stor erfaring indenfor motoroptimeringer til tungvogns køretøjer.

Lastbiler, tankvogne, traktorer, landbrugsmaskiner industrielle og erhvervskøretøjer. En motoroptimering til større køretøjer, er nogenlunde samme fremgangsmåde som med en personbil. En aflæsning af køretøjets identitet foretages, ligeledes foretager vi også en fejlsøgning af køretøjets ECU.  Vi opgraderer forskellige parametre som i sidste ende betyder et højere moment og en brændstofbesparelse på mellem 8-15 %.

Hvordan kan motoren få mere power, og så samtidig spare brændstof tænker du?

Jo for alle værdier og parametre tilpasses, så de har et formål: At reducere brændstofforbruget uden at påvirke effekten. Vi har flyttet kraften fra top til bund, på den måde får du solidt bundtræk fra start, og nogle gearskift mindre. Større stigninger vil nu ikke være et problem og du vil opleve momentet når du behøver det. Vi har ændret adfærden af køretøjet når det kommer til forbrug og ydeevne. Mere power, mindre forbrug.. 

 

Dieselbesparelse på 8-15% baseret på motor og køremønster

Hvordan foregår det

Selve optimeringen af køretøjet tager et par timer at udføre, og vi har mulighed for at gøre det på stedet hvilket betyder at vi kommer til dig og du ikke skal undvære køretøjet, eller leje bil. Vi tilslutter vores udstyr til bilens diagnoseudtag OBD og aflæser motorens identitet, status, og samtidig udføres en fejlsøgning. Herefter sendes bilens unikke identitet, til SMO i Sverige, hvor programmeringen foregår. Filen sendes retur med de nye opdateringer og indlæses herefter l bilens ECU. ca 15 minutter efter er optimeringen færdig. Vi gemmer ALTID en unik fil som er baseret på køretøjets identitet. På den måde har vi altid mulighed for at indlæse fabriksindstillingerne igen, hvis det skulle ønskes. 

 

Resultat: Motoren tager nu mere fat i de lave omdrejninger, og mere bestemt. Brændstofbesparelsen er mærkbar og ofte stor, fordi motoren får større evne til at bibeholde kræfterne ved lave omdrejningerne, og selv ved tung last vil der være en væsentligt forbedret evne til at udnytte det ekstra moment.

ECO- OBD Softwareoptimering:

ECO optimering er en individuel omprogrammering af køretøjets motorstyringssystem (ECU).

Alle værdier og parametre, programmeres og tilpasses, så de har et formål: At reducere brændstofforbruget uden at påvirke effekten.

For størst mulige besparrelse, skal bilens eco – mode være i funktion. 

For at give vores racing kunder den ultimative køreoplevelse kan vi tilbyde yderligere programkoder. Ved at tilføje ekstra kode til den bestilte optimeringsfil, kan vi programmere nye funktioner som giver dig endnu mere køreglæde.

Pops & Bangs – Start/Stop – Launch control – V-Max (Hastighedsbegr)

Vi tilbyder også optimering på stedet, hvilket betyder at vi kommer til dig. Du slipper for en masse besvær, og du får en grundig gennemgang i hvad en motoroptimering betyder for din bil. Optimering på stedet, tilbydes kun udvalgte steder, kontaks os gerne for mere info.